Rugsėjo 7 d. vienos dienos kelionė į Vygriai-Augustavas

jovita 2019 09 10 0

Minint rugsėjo 7 d.  Darbuotojų profesinės sąjungos komitetas organizavo vienos dienos išvyką Vygriai-Augustavas.

Rugsėjo 7 d. 7.00 val. išvykome iš Lietuvos. Kelionė per Lietuvą, Lenkiją. Lankomės Ožkinių kaime, vietos lietuvio Petro  Lukoševičiaus atkurtoje unikalioje XIII a. Jotvingių gyvenvietėje*. Vaikščiodami po kelių hektarų teritoriją galėjome tarsi pasukti laiko ratą bent tūkstantį metų atgal ir pamatyti, kaip kažkada gyveno jotvingiai. Prisiminėme mūsų protėvių istoriją ir tai, kad jo iniciatyva jo lėšomis atkūrta Lietuvos istorija.

Keliaujame į Vygrius. Ant ežerais apsuptos salos stovi kamaldulių vienuolynas, XVII- XVIII a. pastatytas architektūrinis barokinis ansamblis: bažnyčia, bokštas bei eremai – maži vienuolių kamaldulių nameliai. Čia 1999 m. lankėsi ir poilsiavo Šv. Tėvas Jonas Paulius II. Šiandien tai turistų lankomiausias Suvalkų krašto objektas.

Vykstame į Augustavą – 1557m. karaliaus Žygimanto Augusto įkurtą ir jo vardu pavadintą miestą, šiandien turistus labiausiai viliojantį galimybe paplaukioti laivu miesto kanalais. Tai XIXa. technikos stebuklas, kuris, panaudojant reljefo nuolydį, apylinkių vandens kelius bei hidrotechnikos įrenginius – šliuzus, sujungė Vyslą su Nemunu. Grožėjomės darbuotojai Augustavo gamtos šedevrais ir architektūra. Tęsiame kelionę laivu, plaukiame į Studeną.

Tai vietovė, kuri kaip kulto vieta žinoma nuo XVIII a., kai čia gyvenusiam atsiskyrėliui apsireiškė Mergelė Marija. Šiandien į šią vietą visus traukia nedidelė koplyčia, kurioje yra stebuklingas Dievo Motinos Marijos paveikslas, ir šalia jos esantis šulinys su, anot legendos, gydomuoju vandeniu. 1999m. neatsitiktinai čia apsilankė ir popiežius Jonas Paulius II. Jo buvimą šiandien mena ežero pakrantėje pastatytas popiežiaus paminklas.

Baigia eskursiją vykstame per Lenkiją į Lietuvą. Profsąjungos pirmininkas darbuotojų vardu  padėkojo ekskursijos vadovui Zenonui už nuostabius prisiminimus puoselėjant Lietuvos istoriją. Taip pat autobuso vairuotojui Donatui už saugią kelionę autobusu. Vėlai vakare grįžome į Kauną.